Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Czy mogę zmienić zaproponowany przez Was program wycieczki lub zaproponować swój własny?
Jasne! Każdy program w katalogu może być dostosowany do Twoich potrzeb. Jesteśmy otwarci na wyzwania i uwielbiamy realizować pomysły naszych klientów. Chcemy, aby każda wycieczka była idealnie dopasowana do grupy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie niestandardowych wyjazdów – zawsze służymy radą!
Z jakim wyprzedzeniem należy planować wycieczkę szkolną/grupową?
Im szybciej, tym lepiej. Pozwoli nam to zarezerwować najlepsze ośrodki noclegowe, najwygodniejsze autokary i dogodne godziny zwiedzania.
O wyjazdach w szczycie sezonu, czyli w maju i w czerwcu, należy myśleć we wrześniu-październiku.
Czy prośba o przygotowanie oferty do czegokolwiek mnie zobowiązuje?
Nie! U nas dostaniesz darmową ofertę bez żadnych zobowiązań. Zawsze dajemy z siebie wszystko, żeby spełnić Wasze oczekiwania i zorganizować wycieczkę marzeń. Jesteśmy otwarci na dalsze rozmowy i modyfikacje, żeby dostosować ofertę do Waszych potrzeb.
Czy możemy dołączyć do innej grupy?
Łączenie grup za pośrednictwem biura bardzo rzadko się udaje, ze względu na komplikacje ze zgraniem terminu, trasy, programu czy liczby uczestników.
Nie jest dla nas problemem zorganizowanie wspólnej wycieczki dla dwóch szkół/firm. Zachęcamy do skontaktowania się z zaprzyjaźnioną placówką z Państwa okolicy.
Czy na wycieczce będziemy ubezpieczeni?
Tak, podczas każdej wycieczki. Jeśli odbywa się ona na terytorium Polski, wszyscy uczestnicy i opiekunowie są objęci ubezpieczeniem NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków). Na wyjazdach zagranicznych obowiązuje ponadto ubezpieczenie KL (kosztów leczenia) oraz bagażu. Szczegóły znajdą Państwo w zakładce Dokumenty do pobrania OWU
Czy mogę zwiększyć zakres ubezpieczenia?
Tak, jest możliwość zwiększenia zakresu ubezpieczenia (wyłącznie przez wszystkich uczestników wyjazdu). Szczegóły należy ustalić z pracownikiem naszego biura.
Czy autokary są przed wyjazdem sprawdzane przez policję?
Nasze Biuro Podróży współpracuje tylko i wyłącznie ze sprawdzonymi firmami transportowymi. Bezpieczeństwo naszych grup jest dla nas priorytetem. Wszystkie autokary, busy posiadają niezbędne kontrole oraz sprawności techniczne. Jeżeli szkoła bądź rodzice sobie tego życzą, mogą Państwo dodatkowo poinformować policję o wyjeździe i „zamówić” kontrolę. Zanim jednak zamówicie dodatkową kontrolę możecie Państwo sprawdzić nasz transport na stronie: https://www.bezpiecznyautobus.gov.pl/.
Wystarczy wpisać numer rejestracyjny pojazdu, który na życzenie podamy Państwu na dzień przed wyjazdem grupy.
Prosimy jednak pamiętać, że jeżeli czas oczekiwania na kontrolę i sama kontrola się przedłuży niż planowano biuro nie ponosi odpowiedzialności za niezrealizowanie wszystkich punktów programu zgodnie z założeniami oraz zastrzega, że mogą przepaść rezerwacje wejść do odwiedzanych obiektów co będzie wiązało się też z utratą części kosztów Klienta. Decydując się na kontrolę autokarów Klient musi się liczyć z opóźnieniami wynikającymi z faktu podjęcia takiej decyzji.
Czy możemy modyfikować program w trakcie wycieczki?
Wszystkie pomysły na zmiany, które pojawią się w trakcie trwania wycieczki, należy konsultować z pilotem. W miarę możliwości postara się on spełnić życzenie grupy, ale zdarza się, że modyfikacja jest niemożliwa, z uwagi na ograniczenia czasowe, albo wymaga dopłaty, np. ze względu na dodatkowe kilometry przejechane przez autokar. Warto również pamiętać, że część atrakcji rezerwujemy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem – nie da się dodać ich „na ostatnią chwilę”, a w przypadku chęci rezygnacji z takiego punktu programu, nie gwarantujemy zwrotu pieniędzy za bilety.
Jak wygląda przetwarzanie moich danych osobowych?
Biuro Podróży Sokół Travel jest administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe.
RODO jest to unijne rozporządzenie, dokument, który ma uregulować postępowanie z danymi osobowymi w całej Europie. Chodzi w nim między innymi o to, by chronić dotyczące Państwa informacje. Celem tych przepisów nie jest jednak zablokowanie przepływu danych osobowych. Dane są nam potrzebne, aby biuro mogło podpisać umowę, zameldować grupę w hotelu, ubezpieczyć uczestników oraz wysłać ofertę wraz z propozycją programową. Dzięki RODO macie Państwo większą kontrolę nad tym, kto i w jaki sposób przetwarza Państwa dane osobowe
Dane Osobowe Państwa to wszystkie informacje, które pozwolą Państwa zidentyfikować czyli imię i nazwisko, numer pesel, data urodzenia, dane o lokalizacji czy wizerunek
Nasze biuro Podróży potrzebuje Państwa danych przede wszystkim do tego, by zapewnić:
- realizację imprez turystycznych i innych prawnie usprawiedliwionych celów i zadań z poszanowaniem praw i wolności osób powierzających swoje dane nam jako Organizatorom
- ubezpieczenie grupy w ramach podróży krajowych i zagranicznych /konieczne listy albo z datami urodzenia lub peselami/
- zameldowania grupy w obiektach noclegowych /listy imienne są potrzebne/
- w celach marketingowych, gdzie Państwa dane wykorzystujemy poprzez dostępne kanały komunikacji głównie adres e-mail oraz telefon
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże bez ich podania nie jest możliwa realizacja imprez turystycznych, zawarcie umowy z naszym biurem oraz innych prawnie usprawiedliwionych zadań i celów
Państwa dane będziemy przechowywać przez okres, w którym zobowiązane jest do zachowania danych oraz dokumentów je zawierających dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne /przepisy podatkowe, rachunkowe, ubezpieczeniowe, dochodzenie roszczeń wynikających z umowy/